Łączą twórców Youtube

 

Sieci partnerskie powstały, aby łączyć twórców internetowych i pomagać im w ciągłym rozwoju. Dzięki powiązaniom twórców celujących w podobną grupę docelową, daje to influencerom dużo szersze zasięgi i rozbudowanie jego własnej grupy odbiorców. Sieci te pomagają w tworzeniu kampanii reklamowych. Są pośrednikami pomiędzy swoimi twórcami a firmami, które chcą z nimi współpracować w ramach np. lokowania produktu.

Plik:YouTube social white squircle (2017).svg – Wikipedia, wolna ...

Sieci partnerskie wiedzą wszystko o YouTube. Przeprowadzają audyty, tworzą strategie, kampanie i rozwijają kanały marek. Sieć partnerska jest dobrą opcją dla influencerów, którzy potrzebują pomocy w niektórych kwestiach m.in. prawnych oraz wsparcia np. w profesjonalnym montażu filmiku. Zapewniają oni wsparcie techniczne i merytoryczne swoim partnerom.

Działalność sieci partnerskich (sieci MCN – Multi Channel Network) rozpoczęła się w 2010 roku. Było to spowodowane rosnącym zainteresowaniem cieszących się coraz większą popularnością twórców YouTube przez agencje. Pierwszą siecią partnerską w Polsce była Agora Internet Artist (AIA), później znana pod nazwą Epic Makers. Niestety w roku 2017 zakończyła swoją działalność.

Każda sieć może zaoferować własny, szerszy zakres usług, który jest uzależniony od potrzeb twórców. Jest to idealne miejsce zarówno dla twórcy, jak i reklamodawcy, ponieważ wspólnie mogą rozwijać swoje projekty w obranym kierunku, odnosząc przy tym własne korzyści.

Znane w Polsce sieci partnerskie to m.in:

  • LifeTube
  • Video Brothers
  • Gamellon
  • GetHero

Sieci partnerskie pomagają rozwijać się twórcom na wielu płaszczyznach


Komentarze