Łączą twórców Youtube
Sieci partnerskie powstały, aby łączyć twórców internetowych
i pomagać im w ciągłym rozwoju. Dzięki powiązaniom twórców celujących w podobną
grupę docelową, daje to influencerom dużo szersze zasięgi i rozbudowanie jego
własnej grupy odbiorców. Sieci te pomagają w tworzeniu kampanii reklamowych. Są
pośrednikami pomiędzy swoimi twórcami a firmami, które chcą z nimi
współpracować w ramach np. lokowania produktu.
Sieci partnerskie wiedzą wszystko o YouTube. Przeprowadzają
audyty, tworzą strategie, kampanie i rozwijają kanały marek. Sieć partnerska
jest dobrą opcją dla influencerów, którzy potrzebują pomocy w niektórych
kwestiach m.in. prawnych oraz wsparcia np. w profesjonalnym montażu filmiku.
Zapewniają oni wsparcie techniczne i merytoryczne swoim partnerom.
Działalność sieci partnerskich (sieci MCN – Multi Channel
Network) rozpoczęła się w 2010 roku. Było to spowodowane rosnącym
zainteresowaniem cieszących się coraz większą popularnością twórców YouTube
przez agencje. Pierwszą siecią partnerską w Polsce była Agora Internet Artist
(AIA), później znana pod nazwą Epic Makers. Niestety w roku 2017 zakończyła
swoją działalność.
Każda sieć może zaoferować własny, szerszy zakres usług, który
jest uzależniony od potrzeb twórców. Jest to idealne miejsce zarówno dla twórcy,
jak i reklamodawcy, ponieważ wspólnie mogą rozwijać swoje projekty w obranym
kierunku, odnosząc przy tym własne korzyści.
Znane w Polsce sieci partnerskie to m.in:
- LifeTube
- Video Brothers
- Gamellon
- GetHero
Sieci partnerskie pomagają rozwijać się twórcom na wielu płaszczyznach |
Komentarze
Prześlij komentarz